Generel information

Afregning

Fakturabeløbet afregnes netto kontant ved festens afslutning, medmindre andet er aftalt. De kan betale med kort, check eller kontanter.

Antal

De anførte priser er baseret på minimum 20 kuverter for buffet og 20 kuverter for menuer samt enkeltretter, og det er en forudsætning, at samme menu serveres for alle deltagere samt at menuen er forudbestilt. Til diabetiker og vegetarer serveres dog altid en egnet specialmenu.

Specialmenuer kan altid aftales.

Antal gæster

Hvor mange børn kommer med til festen? Husk at forudbestille en evt. børnemenu.

Betjening

På Hotel Postgaarden I Mariager har vi fagudlærte, opmærksomme, nærværende og velsoignerede tjenere til at betjene vore gæster.

Billeder

Det er muligt at tage billeder i vores smukke have med den lille sø. Rigtig mange af vores brudepar finder et godt motiv i haven, det koster naturligvis ingenting.

Borddekoration

Smukke blomsterdekorationer fra Ønskeblomsten er inkluderet i festarrangementet. Har man specielle ønsker til blomsterdekorationerne - og eventuelt brudebuketten (ikke inkluderet i prisen) - kan det aftales med Ønskeblomsten mod en eventuel merpris, som afregnes direkte med Ønskeblomsten – tlf. 98 55 05 57. Blomsterdekorationerne er Hotel Postgaardens ejendom og må ikke fjernes. Tages de med hjem, vil de blive faktureret.

Bordplan

Vi dækker op med lige netop den bordopstilling De ønsker. Vi anbefaler, at De udarbejder bordplan og bordkort. Vi vil gerne omdele bordkortene for Dem og ophænge bordplanen et strategisk godt sted. Vi beder Dem venligst aflevere bordkort og bordplan senest 5 dage før arrangementet og om at lægge bordkortene i rækkefølge i forhold til bordplanen.

Bryllupskage

Vi er leveringsdygtige i flotte konditorbryllupskager, som koster fra kr. 69,- til kr. 99,- pr. kuvert. De er dog også velkommen til selv at medbringe Deres bryllupskage. Vi opkræver så blot en betjeningsafgift (til serviet, tallerken, bestik mm.) på kr. 15,- pr. couvert.

Børn

Menuer til børn under 12 år afregnes med 1/2 pris af den valgte menu, eller der kan aftales særlig børnemenu.

Diverse

Vi er medlem af en brancheforeningen. Udover at vi overholder de etiske regler og aflønner vores medarbejdere efter overenskomsten, er De også sikret som forbruger på en række punkter.

Duge

Flotte stofduge og stofservietter i mange valgfri farver er inkluderet i festarrangementet.

Festens varighed / Fri bar

Ved selskaber uden natmad er festens varighed 6 timer* og ved selskaber med natmad er festens varighed 9 timer*. Når ”fri bar arrangementet” ophører, betales der efter forbrug. De er velkommen til at feste lige så langt tid, som De måtte ønske. *Vi fakturerer dog efter 9 timer - regnet fra ankomst - 499 kr. pr. påbegyndt time pr. tjener. Ved 40 - 100 couverter vil der typisk være 2 tjenere til at servere natmad m.m.

Gaver

Opbevaring af gaver og andre værdigenstande i festlokale og garderobe er på eget ansvar.

Haven

Skal De have et festarrangement på Hotel Postgaarden om sommeren, kan vi tilbyde at servere kaffe med sødt og hjemmebag i haven - før eller efter middagen.

Isvand

Serverer vi ad libitum uden beregning i forbindelse med vinarrangement eller vin pr. flaske.

Kuvertantal

Værtsparret hæfter for det ved menuaftalen bestilte antal kuverter. Dog kan der afbestilles på mail eller telefon senest 7 dage før festen – ellers afregnes der for det bestilte antal kuverter.

Lokaler

Vi råder over flere flotte festlokaler med forskellig kapacitet:

”Den gamle hotelsal” har plads til max 120 personer

”Jagtstuen” har plads til max 16 personer

“Pejsestuen” har max plads til 20 personer

”Almuestuen” har plads til max 18 personer

”Marinestuen” har plads til max 14 personer

Lys

Vi bruger flotte levende lys, som er inkluderet i festarrangementet.

Menu

I vores selskabsbrochure finder De alle vore festmenuer samt menuer, som De selv kan sammensætte. 1 - 5 mdr. før Deres fest er De velkommen til at aftale et møde og komme ud på kroen til en samtale med Jesper Juhl Christensen eller Mark Skjødt Nielsen, for at få alle detaljer omkring Deres fest på plads - såsom duge og blomster og ikke mindst vine samt menu og

garniture, hvor vi tager udgangspunkt i sæsonen.

Musik

Hvis De laver aftale med en musiker - gør da venligst opmærksom på, at han er velkommen til at stille instrumenter op hele dagen. Nogle gange er der også mulighed for det dagen før festarrangementet. Vær opmærksom på, at musikere iflg. deres​ kontrakt normalt har krav på mad og drikke. Vi tager kr.150,- pr. kuvert for musikermad.

Priser

Vi forbeholder os ret til prisstigninger samt ændringer i de anførte menuer.

Reservation

Ved selskaber over 20 personer. Når De har fundet en dato og bestilt Deres fest, sender vi en skriftlig bekræftelse, som skal underskrives og returneres, hvorefter reservationen er bindende for begge parter. I den forbindelse tager vi et reservationsgebyr på 2000,- kr., som naturligvis bliver modregnet den dag, hvor De afregner for festen.

Ris

Der må ikke kastes med ris inden døre.

Rygning

Vi gør opmærksom på, at der, ifølge dansk lov per 15. august 2007, ikke må ryges på Hotel Postgaarden samt i vores festlokaler. Vi henviser til rygning ude i det fri.

Skader

Er der, i forbindelse med selskaber, øvet hærværk eller fremkommet skader på inventar, hæfter værtsparret for dette.

Småkager

De er velkommen til at medbringe egne småkager. Vi opkræver da blot kr. 5,- per kuvert, som dækker service og serviet m.m.

Specielle hensyn

Er der, blandt Deres gæster, vegetarer eller diabetikere med andre ønsker til menuen, efterkommer vi gerne disse - dog kun på forudbestilling.

Stjernekastere

Der må ikke tændes stjernekastere indendøre, da de kan skade duge og gulvtæpper.

Taxi

Har De brug for en taxi til eller fra festen, har vi samarbejde med Hobro Taxa, Fjordens Taxa og Kaj´s Taxa.

Tidsplan

Vi anbefaler velkomst mellem kl. 17.00 og 18.00, og at De ikke går til bords senere end kl. 18.30 - 19.00 af hensyn til aftenens forløb, da der erfaringsmæssigt kan være en del indslag.

Toastmaster

Det er vigtigt, at Deres toastmaster koordinerer aftenens forløb med den ansvarshavende tjener.

Æresport

Deres gæster må meget gerne hænge æresport/ranke op på døren, hvor der er faste kroge, den skal hænges op på. De skal blot selv medbringe snor til ophængning. Længden på ranken varierer efter, hvilken indgang der skal pyntes. Kontakt Hotel Postgaarden for mål.

Hotel Postgaarden Mariager

CVR: 38063510

Torvet 6

9550 Mariager